Woonvorm

Een grote wens van de ouders van Mathieu, Jake en Emma is dat zij uiteindelijk ook op Villa PiP gaan wonen. Nu Jake en Mathieu de volwassen leeftijd hebben bereikt, is wonen een logische volgende stap. De ouders worden ook een dagje ouder, maar de zorg voor hun kinderen wordt niet minder intensief.
Door hun autisme en hun complexe zorgvraag is het voor de Pippers niet mogelijk om in een instelling en zelfs niet in een kleinschalige woonvorm te wonen. Ook in de avond en de nacht hebben zij intensieve zorg nodig en dat is alleen mogelijk in een zeer kleine setting.

Na een zoektocht van drie jaar in een bijna onmogelijke woningmarkt is het ons dan toch gelukt om een geschikte woning te vinden in Schin op Geul. Onze Pippers krijgen daar én dagbesteding én ieder heeft zijn eigen slaapkamer om te logeren (en in de toekomst te wonen). Het pand ligt midden in het dorp op korte afstand van winkels, terrasjes en andere faciliteiten. We vinden het namelijk belangrijk dat onze Pippers onderdeel uitmaken van de maatschappij, ook al hebben ze daar hulp bij nodig.

We zijn in deze zoektocht geholpen door Peter Hofland (
www.phwonenzorgconsult.nl). Juliën Pijpers (vastgoedbedrijf Jupieter) is de investeerder die het pand voor ons gekocht heeft. De gemeente Valkenburg is zeer bereidwillig geweest om ons te steunen in de aanpassing van het bestemmingsplan.

In het voorjaar van 2023 was het pand klaar en mochten we er in trekken. Het wonen op Villa PiP wordt een nieuw hoofdstuk voor onze Pippers waar we ons nu goed op aan het voorbereiden zijn. We gaan dit gefaseerd opbouwen zodat het voor de Pippers en voor hun ouders zo behapbaar mogelijk verloopt.