Een dag op Villa PiP

Een dag op Villa PiP!

Goeiemorgen! Want daar beginnen we natuurlijk mee, dan in de auto van de begeleider en hup! Op naar Villa PiP! De dag is begonnen. Bij binnenkomst de vaste structuur; eerst de tas opruimen, jas ophangen, de schoenen uit en dan de sloffen aan. Mathieu is als eerste op Villa PiP. Lekker rustig de dag beginnen met wat drinken en dan lekker op de bank met de speeltjes en wachten op de rest. Ha! Een bekende auto, Mathieu weet dat de volgende is gearriveerd. Jake komt binnen en ook hij ruimt alles volgens vaste structuur op en loopt naar zijn dagschema om te kijken wat er vandaag op de planning staat. Sporten! Hartstikke leuk! Ook Jake begint zijn dag op de bank en luistert aandachtig naar het gezellige geklets van de begeleiders. En gelukkig! Daar is de laatste auto. Emma stapt uit en we zijn compleet. Emma is altijd erg nieuwsgierig en kan niet wachten om te zien wat er vandaag op de planning staat. Zij loopt meteen door naar de woonkamer om op haar dagschema te kijken en loopt dan netjes terug om ook haar jas en schoenen uit te doen. Emma begint haar dag met ontbijt op Villa PiP, maar geniet toch mee van het geklets en zo beginnen de Pippers en begeleiders hun dag samen!

Dan is het toch echt tijd om te beginnen. Mathieu ruimt zijn speeltjes op en hangt samen met zijn begeleider van de dag zijn dagschema op. Emma en Jake zijn in de tussentijd al lang boven en beginnen aan hun eerste activiteiten. Mathieu gaat ook naar boven en begint hier met IPad, woordjes leren en werken. Op de achtergrond hoort hij zacht het water van de douche voor Emma en de snoezelmuziek voor de sensorische borstel activiteit van Jake. Na dit harde werk mag Mathieu weer even uitrusten op de bank. Jake en Emma niet! Die hebben nog een paar activiteiten op de planning staan voor ze mogen uitrusten. Jake maakt beneden aan de tafel een flinke puzzel en geeft vervolgens de planten water en zodra Emma weer helefris en fruitig is en helemaal klaar om ook een werkje te maken, op de IPad en oefenen met matchen. Ze heeft dan al flink gewerkt, want al dat oefenen met zelfstandig aan- en uitkleden is al een flinke taak. Na al dat harde werk mag Emma even genieten van een heerlijke voetmassage op de snoezelkamer. Laat de jongens de rest van het werk maar doen!

Mathieu is ondertussen uitgerust en ook voor hem is het weer tijd iets te gaan doen. Als de tafel niet gedekt is kan er ook geen fruit worden gegeten dus Mathieu heeft een belangrijke taak. Hij zet voor iedereen een kommetje, beker en vork klaar en gaat aan tafel zitten terwijl de rest van de tafel door de begeleider wordt gedekt. Eindelijk.. we kunnen aan tafel! Iets waar de Pippers de hele dag naar uitkijken. Tijdens het fruit moment houden de Pippers elkaar en de begeleiders goed in de gaten. Niet dat iemand anders stiekem iets lekkerders te eten krijgt of iemand iets doet wat niet mag! Gelukkig weet iedereen hoe ze zich netjes moeten gedragen en gebeurt dit over het algemeen ook. Uitzondering daar gelaten natuurlijk ;).